::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::





::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::

Thursday, February 17, 2011

SEMOGA PAK LONG CEPAT SEMBUH.....

Semalam 16 Feb 2011, Hari Rabu. Lebih kurang jam 1.10 ptg dapat sms dari my Uncle Karim..yang berbunyi "mungkin bang long akan di bedah esok hari, skang menunggu pengesahan dari ina dan saya". Dan petang itu juga Opie, Mama and Daddy serta Auntie Bek pergi hospital. Nak tengok keadaan Pak Long sebelum dibedah. Muka Pak Long pucat je, mungkin sebab dah agak lama tak kena cahaya matahari. Pak Long telah ditempatkan di wad HDU, wad persiapan untuk pembedahan.

Selang sekatil dari katil Pak Long, ada adik kecil baru umur lima tahun kena jantung berlubang, pun kena operate jugak..ish ish bila masuk hospital ni..serraammm je.. Semalam dapat gak tgk ada pesakit ni yang telah dibius untuk pembedahan..pucat habis muka...Takuuut..Bukan takut apa, otak ni jadi terawang-awang jauh perginya bila tgk keadaan pesakit2..sedih, kesian, seram, takut..semua ada..

Tapi Pak Long tak jadi dibedah hari ini.Jangkaan awal kul 8 pg tadi. Tapi disebabkan malam tadi terdapat kes kecemasan yang pembedahan berakhir 6.30 pg. Pembedahan di tunda pada keesokan hari nya. Tapi berita terbaru yg diterima pembedahan telah di tunda sekali lagi pada minggu depan plak..Isnin atau selasa. Pelik lah prosedure hospital kerajaan. Lagi lah mula2 Pak Long diberitahu akan dihantar ke HKL untuk rawatan@pembedahan jantung, alasan yang diberi sebab tempat kat JB ni tengah "renovate"..okay..memang masuk akal.Tapi kalau lah betul2 ada emergency case yg perlu kan rawatan yg sangat2 lah segera. kena hntr KL gak ke..sebab spital renovate..hmm tak faham...

Itu kes prosedure, sebenarnya opie mmg tak pernah masuk hospital kerajaan ni. Tapi first time masuk hospital tuh otak ni leh terpikir..SEBESAR-BESAR BANGUNAN HOSPITAL NI PENUH DENGAN ORANG SAKIT...hmm cukup ke doktor..Bila masuk plak ke wad pesakit..Opie yang tak sakit ni pun rasa mcm nak demam tgk keadaan wad..bila tgk ramai nya org sakit..sekali lagi terpikir..cukup ke doktor nak rawat..  

NotaKakiDanTangan: Jadi pada adik-adik yang masih dibangku sekolah tu..belajar rajin2pandai..biar jadi doktor..rakyat Malaysia memerlukan khidmat anda..



No comments:

Post a Comment