::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::





::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::

Thursday, March 3, 2011

BERDUA LEBIH BAIK the series. (Episod 2)

Episod kali ini, memaparkan gambar saya dengan angkasawan kedua negara Dr.Faiz bin Khaleed.




Masa ni, Dr.Faiz datang UiTM Puncak bagi memnuhi jemputan sebagi penceramah jemputan bagi program yang dianjurkan oleh pelajar Library Science. Dr.Faiz sampai kat Puncak tengah hari, masa tuh Opie memang ada kat library ada assignment yang perlu disiapkan. Bila majlis dah start, dr.Faiz pun tak bercakap lagi, Opie balik hostel, sebab kul 6.30ptg ada kelas dan banyak lagi kerja nak setle sebelum gi kelas. 

Bila dah setle kerja, Opie pun bersiap nak gi kelas, "nak gi awal lah hari ni, nak singgah library nak pinjam buku, n kot2 lah program Dr.Faiz tak hbs lg, leh tgk dia lg. hehehe". So terkedek2 la sensorg gi library. Ya majlis tak hbs lagi, tengah sesi autograph iaitu sesi tandatangan tuk peminat, masuk2 je library "mak aih panjangnye bdk2 beratur nak mintak sign Dr.Faiz n salam".. dan aku ni dengan muka slumber je terus jalan ke depan, dengan niat, nak tgk Dr.Faiz dari dekat je, bukan tuk bergambar atau amek sign.

Yg berdiri kat tepi2 tu dengan Opie adalah pelajar yang menganjurkan program tu sekali.

Opie pun tya lah  "leh amek gambar dengan dia tak?", 
bdk tuh jawab "boleh kak opie, tapi akak tgklah ramai yg tgh tgu turn". 
Aku pun jawab "owh a'ah ye ramai betul"..

dan rasa dah nak blah pergi kelas. Tiba2 terdengar PA dia cakap okay "masa dah time"..bdk2 yg beratur tuh pun dengan muka yg penuh hampa cakap ala..secara berjemaah. 


Nampak Dr.Faiz bangun dari kerusi Opie dengan slumber (ntah dari mana tiba dtg slumber badak aku ari tuh) terus terjah Dr.Faiz dan 

cakap "Dr. Faiz amek gambar jom".. 
PA dia cakap "tak boleh" 
Dr. Faiz cakap "It's Okay she's last" 

hahaha padan muka ko PA, muka hensem tapi kerek. Polis yang ada kat situ pun tak kerek. Bdk2 program pun ckp benda yg sama.

Tapi aku tak de kamera, h.phone pun mana ntah aku letak. Seb baik ada bdk junior td. Cerita di bawah ini adalah sebelum dialog dan kejadian di atas ni.

Opie: "Tolong amek gmbr akak ngan Dr. Faiz boleh?, guna kamera awk ya"  
Bdk Junior "Okay, tp masa dah hbs, PA dia pun macam tak bg je"
Opie "Ala amek je"
Bdk Junior "Apalah daya saya Kak Opie"
Makcik Polis" amek je, kang kempunan plak" 

bukan menyindir tau tp bergurau, hehehe terer makcik polis bergurau, tak terasa pun. tapi takkan tak dapat amek gmbr pun leh kempunan?. Musykil aku. Dah dapat permission dari makcik polisi, aku apa lagi terus terjah Dr. Faiz yg masih dikerumuni oleh student tp PA nye menjadi penghalang antara student dan dr.Faiz. 

hehehehe dan gambar di atas adalah hasilnya.Terima Kasih kepada anda budak junior, junior kak opie dari UiTM Machang lagi.Dan aku ke kelas dengan senyuman hingga ke telinga dengan harapan gambar tu jadilah.


 Nak baca Episod 1? just klik --->> BERDUA LEBIH BAIK the series. (Episod 1)


NotaKakiDanTangan: Satu lg kejadian yg membuktikan aku mempunyai tahap keterujaan yg amat dalam erti kata yg ringkas jakun. Sebab ada yg ckp "ala dr.Faiz je, bukan dr. Sheikh Muszaphar pun."
Okay tak pe, Opie tak kisah.

No comments:

Post a Comment