::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::





::TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA::

Thursday, April 21, 2011

“Aku hanya akan hidup hari ini….”

:: ASSALAMUALAIKUM ::



Coretan di bawah ini adalah coretan ke dua  Opie di Friendster's Blog (zaman2 main friendster dulu2). Bertarikh August 12th, 2008


Aku hanya akan hidup hari ini maka aku akan mengucapkan:
Wahai masa lalu yang sudah berlalu dan selesai, tenggelamlah kamu seperti tenggelamnya mataharimu. Aku tidak akan menangisi kepergianmu, dan kamu tidak akan melihatku termenung sebentar pun untuk mengingatimu. Kamu sudah meninggalkan kami semua, pergilah dan jangan kembali lagi.

Wahai masa depan, engkau masih dalam keghaiban. Maka aku tidak akan bermain dengan khayalan dan memperjudikan nasib hanya kerana satu agakan. Aku juga tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada, sebab esok hari mungkin tidak ada sesuatu; esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan

Kata-kata ini diambil dari buku yang sedang saya baca "Don’t Be Sad". Entah mengapa kata-kata inilah yang paling meninggalkan kesan didalam hati, perasaan, dan pemikiran saya…. 

Mungkin selama ini saya sering teringat-ingat kepada perkara-perkara yang telah berlalu dan sering membayangkan apa yang akan berlaku di kemudian hari……

Jadi renung-renungkanlah…..

NotaKakiDanTangan: Mengingati masa lalu adalah tidak salah, tapi jangan sampai kita hanyut bersama masa lalu itu. Jadikan masa lalu sebagai panduan hidup dan cikgu kepada hari-hari yang akan kita lalui pada masa hadapan. 

No comments:

Post a Comment